E-Kvīts: atbildes uz Jūsu jautājumiem

22. jūlijs, 2019

Apkopojot semināra laikā izskanējušos jautājumus, sniedzam mūsu atbildes un komentārus. Gadījumā, ja Jums ir jautājums, kas nav atbildēts šajā ierakstā, lūdzu aizpildiet formu teksta beigās, un mēs Jums atbildēsim pēc iespējas ātrāk.

Vai var veikt norēķinu ar e-Kvīti bez pacienta informācijas?

Jā, ar e-Kvīti var noformēt norēķinu gan ar pacienta, gan bez pacienta informācijas. Ir iespējami trīs scenāriji: 

  1. e-Kvīts bez pacienta informācijas
  2. e-Kvīts ar pacienta informāciju
  3. e-Kvīts ar pacienta informāciju, kas nonāks pacienta gada ienākumu deklarācijā (saņemot pacienta piekrišanu)

Kāda pacienta informācija nonāk e-Kvītī ja norēķins notiek ar pacienta datiem?

Ja norēķins notiek ar pacienta datiem, e-Kvīts satur sekojošo pacienta informāciju: vārds, uzvārds, personas kods, kā arī darījuma informāciju (pakalpojums, cena, summa utt.)

Kā notiek pacienta un darījuma informācijas nosūtīšana gada ienākumu deklarācijā?

Reizi ceturksnī, līdz nākošā mēneša 25. datumam pēc ceturkšņa beigām, kopā ar pārskatu par izlietotām e-Kvītīm, ko veselības aprūpes iestāde iesniedz VID EDS

Vai pacients var iesniegt gada ienākumu deklarācijā e-Kvīti ja pie norēķina nepiekrita darījuma informācijas nosūtīšanai?

Jā, pacients var iesniegt savā gada ienākumu deklarācijā e-Kvīti pats kā attaisnoto izdevumu dokumentu – gadījumā, ja e-Kvītī ir norādīti visi nepieciešamie pacienta rekvizīti

Vai var iestatīt – sūtīt vai nesūtīt pacienta un darījuma informāciju pacienta gada ienākumu deklarācijā kopā ar ceturkšņa atskaiti?

Jā, e-Kvīts norēķinu logā izvēloties vai neizvēloties “Pacients ir piekritis datu nosūtīšanai uz VID tai iekļaušanai GID”. Pēc noklusējuma šī funkcionalitāte ir statusā “neizvēlēts”, un informācija netiek sūtīta

Kāda informācija no e-Kvīts nonāk pacienta gada ienākumu deklarācijā?

Pie e-Kvīts konfigurēšanas katrs veselības aprūpes iestādes pakalpojums tiek atzīmēts kā “Atmaksājams” vai “Neatmaksājams”. Pēc noklusējuma “Atmaksājams” pakalpojums atspoguļojas kā “Ārstnieciskie pakalpojumi”, bet “Neatmaksājams” pakalpojums kā “Blakus pakalpojumi”.

Nepieciešamības gadījumā ir iespējams šo mainīt, kā arī veikt papildu konfigurēšanu – mūsu atbalsta dienests labprāt palīdzēs ar šo – 27 880 015 vai support@smartmedical.lv

Tātad, piemērām, pacientam ir noformēta e-Kvīts 1) ģimenes ārsta konsultācijai, 2) ALAT asins analīzei un 3) skaistumkopšanas procedūrai. Pārskatā, un attiecīgi gada ienākumu deklarācijas sagatavē tas atspoguļosies kā: 1) Ārstnieciskie pakalpojumi, 2) Ārstnieciskie pakalpojumi un 3) Blakus pakalpojumi

Kā pacients var saņemt e-Kvīti?

e-Kvīts tiek saglabāta SmartMedical sistēmā, un to jebkurā laikā var atkārtoti izdrukāt vai saglabāt PDF failā. e-Kvīti pacients var saņemt:

  1. izdrukātā veidā, uz papīra
  2. kā arī elektroniski, pa e-pastu vai citādi nosūtot pacientam PDF failu

Vai var nedrukāt e-Kvīti?

Kā seminārā skaidroja Valsts ieņēmumu dienests, darījuma apliecinošā dokumenta oriģināls ir tieši kvīts elektroniskā versija. Tādējādi var izdrukāt elektroniskās kvīts kopiju vai arī tikai nosūtīt elektroniski, piemēram, uz pacienta norādīto e-pastu.

Pēc darījumu partnera pieprasījuma, ja tas ir tehniski iespējams, elektroniski sagatavotu reģistrēto kvīti nosūta uz darījumu partnera norādīto elektroniskās saziņas līdzekli vai izsniedz darījumu partnerim elektroniski sagatavotās reģistrētās kvīts izdrukātu kopiju papīra formā. https://likumi.lv/ta/id/265487#p75.1

Vai ir nepieciešams šifrēt failu elektroniski sūtot e-Kvīts pacientam?

Mūsu redzējumā, ja veselības aprūpes iestādei ir pacienta piekrišana komunicēt ar viņu sūtot informāciju uz pacienta norādīto e-pastu – nav nepieciešams atsevišķi šifrēt e-Kvīts failu sūtot to pacientam uz e-pastu.

Tomēr informējam, ka par personas datu aizsardzību, tajā skaitā e-pasta ziņojumu šifrēšanas jautājumiem, lemj un atbild veselības aprūpes iestāde

Kā noformēt pacienta piekrišanu datu nosūtīšanai uz VID tai iekļaušanai gada ienākumu deklarācijā?

Precizēts un atbildēts: http://bit.ly/pacienta_dati

Kādai ir jābūt pacienta piekrišanas formai datu nosūtīšanai uz VID tai iekļaušanai gada ienākumu deklarācijā?

Precizēts un atbildēts: http://bit.ly/pacienta_dati

Kā notiek e-Kvīšu numerācija, tajā skaitā ja ir vairākas filiāles un/vai liels darījumu skaits?

e-Kvīšu numerācija notiek pēc kārtas principa, darījuma noformēšanai ņemot sekojošo pieejamo numuru no e-Kvīšu numuru diapazona, e-Kvīšu numerācijai nav norēķinu vietu ierobežojuma – numurus no viena diapazona var piešķirt e-Kvītīm vairākās filiālēs. No VID par pieprasīt un saņemt neierobežoto e-Kvīšu numuru skaitu, kā arī e-Kvīšu numuru izlietošanai nav termiņu ierobežojuma. Tātad – nav nekādu ierobežojumu e-Kvīts norēķinu izmantošanai arī lielajās iestādēs ar vairākām filiālēm un lielu darījumu skaitu

Kāda informācija tiek atspoguļota e-Kvītī?

Saskaņā ar MK 96. noteikumiem e-Kvīts satur sekojošo informāciju:

  • e-Kvīts numurs un reģistrēšanas datums VIDā
  • e-Kvīts izrakstīšanas datums
  • pakalpojuma sniedzēja rekvizīti
  • pacienta dati (ja pacients vēlas)
  • pakalpojuma nosaukums, daudzums, cena, piešķirtās atlaides (ja tādas ir), PVN likme, summa un darījuma kopējā summa
  • kā arī – normatīvajos aktos noteiktās Hash sha256 kontrolsummas

Kāda informācija nonāk ceturkšņa atskaitē par izlietotām e-Kvīšu numuriem?

Pārskata informācija:

  • iesniedzēja (iestādes) nodokļu maksātāja reģistrācijas numurs
  • pārskata gads un ceturksnis

Darījuma informācija:

  • e-Kvīts reģistrēšanas datums VIDā
  • e-Kvīts izrakstīšanas datums
  • sērija un numurs
  • summa
  • Hash dati
  • detalizācija: pakalpojums (“Ārstniecības pakalpojums” vai “Blakus pakalpojums”), iestatījums sūtīt vai nesūtīt datus pacienta gada ienākumu deklārācijā, daudzums, cena, vērtība, piešķirtās atlaides (ja tādas ir), PVN likme, summa

Atkarībā no e-Kvītī esošās informācijas par pacientu:

  • e-Kvīts bez pacienta informācijas
  • e-Kvīts ar pacienta informāciju: pacienta vārds, uzvārds, personas kods

Kā veidot un cik regulāri jāiesniedz pārskatu par izlietotām e-Kvītīm?

  1. Lūdzu skatiet mūsu bloga ierakstu “Kā izveidot pārskatu par izlietotajām e-Kvītīm SmartMedical sistēmā?”: http://bit.ly/eKvits_parskats
  2. Pārskatu jāizveido un jāiesniedz VID EDS reizi ceturksnī, līdz nākošā mēneša 25. datumam pēc ceturkšņa beigām

Vai ir iespējams dabūt finanšu un citu darījuma informāciju par e-Kvīts norēķiniem, piemēram, grāmatvedības uzskaitei?

Jā, par e-Kvīts norēķiniem var dabūt pārskatus par brīvi izvēlēto periodu: realizāciju, atgriešanām, pakalpojumiem, sadalot to pa nodokļu likmēm, norēķinu veidiem utt. Kā to izdarīt – mūsu atbalsta dienests labprāt pastāstīs – 27 880 015 vai support@smartmedical.lv

Kā var izdrukāt e-Kvīti?
Kā notiek printera izvēle un vai var iestatīt noklusējuma printeri e-Kvīts izdrukai?

e-Kvīti var izdrukāt:

  • ar parasto printeri uz A5 vai A4 formāta papīra
  • ar termoprinteri uz termo-lentes ierastā kases čeka formātā (nepieciešamības gadījumā varam rekomendēt konkrētus notestētus modeļus)

Printera izvēle un/vai iestatīšana pēc noklusējuma ir konfigurācijas jautājums un šīs iespējas iestatīšanu ietekmē datora operētājsistēmas un interneta pārlūka izvēle – mūsu atbalsta dienests labprāt palīdzēs ar šo – 27 880 015 vai support@smartmedical.lv

Vai var uzzināt ka e-Kvīšu numuri tuvojas beigām?

Pašlaik šāda paziņojuma funkcija ir izstrādēs fāzē, un par gatavību noteikti paziņosim atsevišķi. Šobrīd sekot līdzi e-Kvīts numuru skaitam var e-Kvīts konfigurācijas logā.

Kā var iestatīt vai pakalpojums ir atmaksājams vai neatmaksājams?

Pie e-Kvīts konfigurēšanas. Nepieciešamības gadījumā mūsu atbalsta dienests labprāt palīdzēs ar šo – 27 880 015 vai support@smartmedical.lv

Kā var iestatīt pakalpojumu atspoguļošanu e-Kvītī (īsus nosaukumus)?

Pie e-Kvīts konfigurēšanas ir iespēja konfigurēt kā tiek atspoguļoti veselības aprūpes iestādes pakalpojumi e-Kvītī, dažādās izdrukās un pārskatos. Kā to izdarīt – mūsu atbalsta dienests labprāt pastāstīs – 27 880 015 vai support@smartmedical.lv

Jūsu jautājums tomēr nav atbildēts? lūdzu rakstiet mus uz support@smartmedical.lv, un mēs atbildēsim pēc iespējas atrāk!